Wednesday, March 10, 2010

Jom ke Pulau Banding cari sebarau!

SALAM! Apabila saya diberitahu Joran dan ada blog, saya tak buang masa. Mari kita berkongsi cerita pancing. Cerita saya pendek saja. Saya ke utara, ke Pulau Banding. Hampir 4 jam perjalanan melalui Kuala Kangsar dan Gerik. Jika kita tengok gambar2 yang saya muatkan di sini, mesti ada sebarau, toman dan kaloi. Kalau ikut kata Azman, seorang teman yang sering ke Pulau Banding untuk memancing, memang ada sebarau dan toman di sini. Saya ke sana dua bulan lalu dengan anak dan anak2 buah. Kami tinggal di teratak buluh di situ. Tempatnya tenang, aman dan damai. Dapat ikan? Nasib tidak memihak kami. Air besar di tasik itu kerana kami pergi musim hujan. Namun, semua ok kerana tujuan asal ialah untuk berihat dan melancong. Kalau ada rezeki, kami akan ke sana lagi. Kali ini, tujuan ialah untuk memancing sepuas-puasnya! Nak cari baung besar. Dan kaloi - Pahit Manis.



No comments:

Post a Comment